Sunday, June 14, 2009

ALAM BARU

Dinikahi wanita itu kerana 4 perkara ini; kerana kekayaannya, kerana kedudukannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya. Maka REBUTlah kerana agamanya. Justeru itu akan beruntunglah kedua2 tanganmu.”


kenangan bersama pengantin Pn Nur Sabiha


Alhamdulillah.


Melangkah sahaja musim cuti sekolah, sudah tentu kenduri kendara bagai cendawan tumbuh selepas hujan. Dalam sehari boleh mencecah hampir 3 kenduri kahwin yang diadakan serentak. Semua tuan rumah ingin mengejar majlis sebelum cuti sekolah tamat. Kenapa pilih cuti sekolah? Saya pun tidak pasti jawapannya. Bagi saya mungkin ramai yang lapang waktu itu, maka masa itu dikira sesuai. Namun, tidak kira waktu mana sekalipun, yang penting keberkatan majlis tersebut. Perkahwinan itu suatu ibadah.


Dikesempatan ruang yang ada ini, Tahniah saya ucapkan buat sahabat karib saya Nursabiha Bt Che Mazlan dan suami yang selamat diijabkabulkan pada 30 Mei 2009. Moga beliau dan suami sentiasa dimurahkan rezeki, dirahmati dan memperoleh keluarga sakinah. Selamat menghadapi alam baru sahabat.


Tahniah juga kepada kak Rusnita dan Abang Ismail yang selamat bergelar suami isteri pada 31 Mei 2009. Maaf kepada kak Rusnita kerana tidak dapat menunaikan janji saya untuk bertandang ke Majlis di Jengka, Pahang. Maaf juga kerana tidak dapat hadir majlis di rumah Abang Ismail di Kota Bharu. Semoga Baitul Dakwah yang dibina ini dapat melahirkan mata rantai-mata rantai pejuang agama yang sentiasa bersemangat seperti mereka. Terima kasih juga atas tunjuk ajar kak Rusnita dan Abang Ismail sepanjang saya berada di UPSI. Sungguh kalian banyak membantu saya belajar erti sebuah kehidupan.


Tahniah kepada Kak Suhaini dan suami yang selamat diijabkabul di Kedah pada tanggal 6 Jun 2009. Semoga bahagia selalu dan dirahmati Allah.


Tahniah kepada sepupu saya Ameeratul Fadhilah Bt Mahmood dan suami yang selamat diijabkabul pada 15 Mac 2009 di Felda Air Hitam, Johor. Tahniah kerana mereka kerana bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi. Tahniah juga kepada Abang sepupu Azmi Bin Abd Rahman dan isteri yang selamat diijabkabul pada 30 Mei 2009 di Terengganu. Moga Redha Allah dan Rahmat Allah sentiasa mendampingi kalian.

Tahniah juga kepada semua yang baru melangsungkan perkahwinan.

Selamat menempuh alam baru.


p/s: Pada kekanda fakrol (abang chik saya), jika kekanda membaca blog ini maka ingin adinda ingatkan supaya membuat persediaan sebelum anda bertukar 'alam'. Sungguh 'alam' yang bakal kekanda tempohi nanti bukan 'alam' main-main.Adinda selaku adik selalu mendoakan kekanda. Doakan saya dapat tamatkan pengajian saya di UPSI dengan selamat.

No comments: