Thursday, December 11, 2008

BPR jadi SPRM?

11 Disember 2008 merupakan hari terakhir saya di rumah dan hari terakhir cuti saya di kelantan. Sambil saya breakfast dengan adik , sempat saya menjeling ke televisyen. waktu rancangan Malaysia Hari Ini (MHI). Slot waktu tu membincangkan tentang BPR. Badan Pencegah Rasuah (BPR) akan dipinda kepada Surunhajaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Wakil BPR yang menghadiri MHI hari itu menyatakan bahawa pindaan ini supaya SPRM akan menjadi badan yang lebih telus. Di bawah SPRM dibahagikan kepada 5 jawatankuasa.

Itulah lebih kurang maklumat yang saya dapat catchup sambil-sambil khusyuk sarapan pagi dengan adik.

Walau apa pun, diharap agar ketelusan yang dikatakan dan dicanagkan itu benar-benar menjadi realiti supaya tidak ada lagi rasuah di bumi Malaysia ini.

p/s: teringat waktu saya test lesen moto dulu..ntah waktu tu umur brapa dah lupa. tapi cikgu yang ajar saya tu bagitau yang rasuah itu perkara biasa dalam dunia yang mana manusia mengejar material..moga perkara yang biasa itu menjadi luar biasa..dikesempatan ini TAKZIAH saya ucapkan kepada mangsa-mangsa tragedi tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. dulu waktu kecik2 ada jugak cita-cita nak ada rumah kat atas bukit. sekarang cita-cita itu dah cancel. Adi hikmah disebalik kejadian yang kali kedua selepas highland tower ranap.

No comments: