Friday, April 30, 2010

~ Ubat Jiwa ~ Qasidah Istighfar

video


Istimewa untuk semua Mujahid dan Mujahidah Islam (^_^), insyaAllah....~ Moga kita semua di bawah peliharaanNYA senantiasa (^_^)

Rasullulah bersabda:

Pada hari kiamat kelak dicampakkan orang berkenaan dalam api neraka lalu terburai perutnya. Ia berputar-putar didalamnya persis seperti keldai mengelilingi kincir pengisar gandum. Penduduk neraka berkerumun melihatnya. Mereka berkata :


" Si fulan (rupanya). Bukankah engkau dahulu menyuruh yang ma'ruf dan mencegah yang mungkar?"
" Benar" jawabnya
" Tetapi aku menyuruh yang baik sedangkan aku sendiri tidak melakukannya. Aku larang yang mungkar tetapi aku sendiri melakukannya"


Semoga kita tergolong dalam kalangan orang yang dapat memenangkan diri kita (dalam pertarungan dengan nafsu), walaupun kita kelilangan dunia dan orang yang banyak. Moga kita terhindar dari tergolong dalam kalangan orang yang rugi yakni orang yang mensia-siakna diri; dikalahkan oleh nafsu, walaupun dia memperolehi dunia dan sanjungan yang banyak.


Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman:


Orang-orang yang beriman berkata bahawa orang yang merugi ialah merugikan diri dan keluarga mereka sendiri pada hari qiamat kelak. Bahkan orang-orang yang zalim akan kekal dalam seksa yang berterusan. (Al-Syura : ayat 45)


(Sumber rujukan : Bahtera Penyelamat dalam Kehidupan Pendakwah, oleh Fathi Yakan )

No comments: