Wednesday, November 19, 2008

HAPPY HOLIDAYS


Sunyi betul rasa rumah ni. Semua orang dah balik. Kat rumah saya hanya tinggal saya, roomate saya dan seorang lagi housemate saya. Kebanyakan pelajar UPSI sudah balik kampung. Ya musim cuti sudah bermula. Patut la sunyi semacam. Malam tadi tak perasaan sangat. Bila siang hari baru tersedar yang ramai dah balik kampung.

"Mak cik saya nak beli ais lima posen boleh?" tanya saya dekat kedai makan.

"Cuba tengok ais, banyak lagi tak,adik ni nak beli," arah mak cik kedai makan tu kepada pekerjanya.

"takdelah kak, ada sikit sahaja," jawab pekerja tadi.

"maaf dik, ramai pelajar UPSI dah balik,kita order pun sikit sahaja aisnya.Nanti takde orang datang makan ,rugi," ngomel mak cik tadi.
Saya hanya senyum tanda faham.Begitulah keadaan Tanjung Malim bila cuti semester bermula. Pekannya akan jadi sunyi.Sunyi dengan pelajar UPSI.Kepada semua warga UPSI, kawan-kawan dari universiti lain, kawan-kawan saya yang baru balik dari overseas , SELAMAT BERCUTI saya ucapkan.Manfaatkan cuti ini dengan sebaik mungkin. Gunalah masa yang ada untuk berbakti pada mak dan ayah serta keluarga.

No comments: