Saturday, November 1, 2008

salam imtihan


Assalamualaikum dan salam sejahtera..


sekali lagi saya mengumpul kekuatan untuk menulis entry kedua saya. Dikala saya memerah idea, dari jauh saya melihat roomate saya sedang memegang pen dan sebuah buku..saya tahu dia sedang mencari rentak untuk mentelaah pelajaran. Jauh disudut hati, terdetik alangkah masa itu berlalu pantas., dalam kesibukan saya, tanpa di duga saya sudah berada di akhir semester lima. Tinggal 3 sem berbaki lagi saya di bumi UPSI ini.


Kadang terdetik rasa cemburu di hati ini bila melihat sahabat-sahabat memenuhi masa untuk belajar. Alangkah baiknya jika saya juga di beri masa begitu. Namun saya mengharapkan tiap masa yang saya luangkan walaupun tidak sebanyak orang lain untuk mentelaah pelajaran, saya dapat manfaatkan betul-betul.


Ya Allah beri lah kekuatan kepada ku Ya Allah. Ilmu ini milikMu. Berkatilah ilmu yang aku tuntut ini. Sesungguhnya aku bakal pendidik. Moga ilmu yang aku perolehi bukan sekadar tamat di atas kertas peperiksaan semata. Harapanku agar ilmu dapat aku sampaikan pada anak didikku.

Kepada sahabat-sahabiyah yang akan menghadapi exam. Buatlah yang terbaik. Yakinlah dengan rezeki yang Allah tentukan untuk kita. Disamping kita sibuk mentelaah pelajaran namun jangan kita lupa hak-hak Allah dan tanggungjawab kita padaNYA.





kenangan mengajar di sek keb sri kota
p/s sukarnya menjadi pendidik

No comments: