Wednesday, February 24, 2010

Damia Arisya

Damia Arisya.. Baru berumur hampir satu minggu

Alhamdulillah, tahniah buat abang sepupu saya abang Ah dan Kak Ira atas kelahiran pertama hati pertama, Damia Arisya Binti Mohd Hazli. Alhamdulillah sempat saya bergerak ke hospital, tapi tak sempat tunggu Damia dilahirkan kerana berkejar untuk pulang ke Pengkalan Hulu yang tercinta. Saya kira Damia dilahirkan secara normal. Memang keluarga kami amat rapat. Bila balik cuti, saya selalu 'dipaksa' berniaga di kedainya. (^-^) .Tapi banyak pengalaman dapat. Tambah-tambah mengenai hal pengurusan perniagaan. Adik abang Ah iaitu Lina(kakak sepupu) dan Linda (adik sepupu) merupakan teman baik saya dirumah. Merekalah yang selalu menemai saya. Umpama adik beradik kami bertiga. Kalau saya nak pergi dengar kuliah Tok Guru Nik Aziz kat kota Bharu mereka berdua la peneman setia. (^-^)..

Abang Ah dan kak ira waktu kenduri menyambut menantu kak ipar saya baru-baru ni kat rumah .Kesian kak ira di dera olah Ah. Terpaksa bawak hadiah. Waktu ni kak ira sarat mengandungkan Damia.(^-^)

Sangat gembira dengan setiap kelahiran baru. Sebab itu saya akan pastikan setiap kelahiran baru saya akan post dalam blog. Dengan harapan, pembaca budiman doakan yang terbaik untuk "kain putih" yang baru hendak dicorakkan warna dan coraknya (^-^)

p/s:
-InsyaAllah, balik bulan 3 ni, cik jaa akan pergi jumpa Damia...Tapi macam papa Damia suruh berniaga je bulan 3 ni kat kedai..huhu...Bila agaknya dapat jumpa Nur Amina...
-Bila sebut nama Tok Guru Nik Aziz, terlintas satu hasrat..Jika panjang umur, teringin majlis akad nikah saya kelak disempurnakan oleh Tok Guru walaupun tidak tahu bila lagi.

No comments: